lezer, ontwikkeling als & tot – » persoonlijke groei van lezer » lectuur vormt |
---|
Artikelen |
---|
|
| 1959-07-04leonard roggeveen |
|
| 1960-11-05Kinderboeken ['60.11.05] |
|
| 1974-06-07Gewenning |
|
| 1978-10-06onderste lagen van de lezer, De |
|
| 1978-12-08Dichtheid |
|
| 1979-09-14Lees maar, hoor maar |
|
| 1981-01-24leven in het Witsenhuis, Het |
|
| 1981-02-13Vergelijkingen |
|
| 1981-10-16Samenhang |
|
| 1983-06-10kracht van de bijgedachten, De |
|
| 1983-10-28verdichting van de lezer, De |
|
| 1984-06-25Paradijzen duren niet lang |
|
| 1984-11-16leugen van de kast, De |
|
| 1985-09-23geheime verhouding van X en Q, De |
|
| 1986-03-21Tjielp, tjielp |
|
| 1986-04-18Geboorte |
|
| 1986-12-05Zwijgen [**] |
|
| 1986-12-19achttiende, De |
|
| 1987-03-16wonder aan het slot, Het |
|
| 1990-02-16Hollandse Ernst |
|
| 1998-04-24Ultiem boek uit Leiden |
Zie ook |
---|
|
| aandachtig lezen » langzaam lezen » hardnekkig lezen » beschouwend lezen |
|
| beginnende lezer |
|
| beginnende lezer van poëzie » nog onervaren poëzielezer |
|
| beknopt als waardekwalificatie » kunst van het weglaten |
|
| belezenheid » leesleven van lezer » SOMS: leescirkel» bekendheid met lit. werk |
|
| cursus dichten » poëzie leren schrijven » schrijfonderwijs poëzie |
|
| eerste literaire sensatie » eerste poëzie–ervaring |
|
| Fens: grote romans v.d. wereldliteratuur moet je lezen tussen je 20e en 30e |
|
| gedaante van (jezelf als) voorbije lezer |
|
| gedwongen lezen » lezen omdat het moet (cq uit plichtsbesef» van beroepswege) |
|
| geest van lezer blijft vorm zoeken voor een tijdelijke gestalte van zichzelf |
|
| groeiend oeuvre |
|
| groeiende betekenis » groei in betekenis |
|
| groeiende interesse voor poëzie» essay |
|
| groeiende lezer – (door)groeiende tekst » met lezer vergroeiende poëzie |
|
| groeiproces bij schrijven» lezen» kopen» luisteren |
|
| hekel aan roman (–s) » OOK: bezwaar tegen fictie |
|
| herinnering aan eerste (lees–) beleving » aan eerdere leessituatie |
|
| idee over gelezen boek(en) » beeld(en) c.q. herinnering mbt. gelezen tekst(en) |
|
| individuele lezersgeschiedenis » iemands leesgeschiedenis |
|
| jonge lezer » jonge boekenkoper (–s) |
|
| kennismaking met de literatuur |
|
| leessensatie: zelfverdubbeling» –vermenigvuldiging bij lezer (: leesgestalte) |
|
| lezen als surrogaat voor eigen geestesleven (: gevaar van – ) |
|
| lezer » lezen » lezers » lezerschap » het lezer zijn » lezersrol &raqu |
|
| lezer: ontwikkelingsgeschiedenis van romangenre door elke – doorgemaakt? |
|
| lezer: oudere/ jongere – |
|
| normale lezer |
|
| ontwikkeling als auteur» van schrijver (: ontwikkeling van»in schrijverschap) |
|
| ontwikkeling van criticus » ouder wordende [c.q. SOMS:] vermoeide criticus |
|
| ontwikkelingsgeschiedenis van het genre roman |
|
| opvoeding » educatie(f) » opvoedkundig » pedagogisch (SOMS: –e voorlichting) |
|
| ouder wordende lezer(s)\ oudere» oud geworden lezer» lezer in laatste leesfase |
|
| persoonlijke geschiedenis» groei» ontwikkeling» rijping : als literair motief |
|
| persoonlijke verwerking c.q. beleving v.h. gelezene» geziene» gehoorde |
|
| poëziedidactiek |
|
| reflectie op (eigen) kinderlectuur |
|
| succesboeken kinderlectuur » meestgelezen jeugdboek(en) |
|
| tekst geeft lezer betekenis » doet lezer zichzelf interpreteren (cq ontdekken) |
|
| van dik naar dun (: ontwikkeling van – naar – ) |
|
| verhaal, einde van een – » OOK: nieuwsgierig naar de afloop |
|
| vorming » vormingswerk» –ideaal» vorming als taak» SOMS: manipulatie v |
|
| zelfverdubbeling » –vermenigvuldiging van lezer (lezersgestalte) als norm |
|
| zelfverlies als lezer? nee: zelfverdubbeling: vindt een lezersgestalte in zich |