individuele lezersgeschiedenis » iemands leesgeschiedenis |
---|
Artikelen |
---|
|
| 1957-10-26verovering van het boek, De – . lezen en laten lezen op de lagere school |
|
| 1958-03-22statistiek [*] |
|
| 1959-07-04leonard roggeveen |
|
| 1964-04-25droom van een gemeenschap, De – . Brabantse herinneringen van Anton van Duinkerken |
|
| 1981-02-13Vergelijkingen |
|
| 1981-10-16Samenhang |
|
| 1983-09-23beloftenrijke hulp–agent, De |
|
| 1983-10-28verdichting van de lezer, De |
|
| 1984-11-16leugen van de kast, De |
|
| 1995-01-13Overbodigheid Van Bijna Een Heel Boekenbezit, De |
|
| 1995-08-11Heelal Van Openingen En Zwarte Gaten, Een – |
|
| 1997-05-05Leven en lezen zonder hoger voorbeeld |
|
| 1997-06-16snelste, de grootste en de laatste, De |
|
| 2002-09-06pakhuis vol nutteloze kennis, Een |
Zie ook |
---|
|
| beginnende lezer |
|
| beginnende lezer van poëzie » nog onervaren poëzielezer |
|
| biografie » biografisch » biografische informatie » het genre biografie |
|
| doorwerking van kinderlectuur bij latere lezer |
|
| eerste lezing » het eerste lezen » voor de eerste keer lezen |
|
| eerste literaire sensatie » eerste poëzie–ervaring |
|
| effect van jeugdliteratuur » invloed van het als kind gelezene |
|
| ervaren / onervaren poëzielezer(s) |
|
| Fens: grote romans v.d. wereldliteratuur moet je lezen tussen je 20e en 30e |
|
| Fens: persoonlijke lezer–geschiedenis» leesgeschiedenis» leeservaring(en) |
|
| geheugen » werking van geheugen » geheugensteun » onthouden |
|
| groeiende interesse voor poëzie» essay |
|
| groeiende lezer – (door)groeiende tekst » met lezer vergroeiende poëzie |
|
| hekel aan roman (–s) » OOK: bezwaar tegen fictie |
|
| herinnering aan eerste (lees–) beleving » aan eerdere leessituatie |
|
| herinnering » herinneren » zich herinneren |
|
| herlezen en herbespreken (van ouder werk) |
|
| intertextualiteit |
|
| jonge lezer » jonge boekenkoper (–s) |
|
| kennis van lezer » wat de lezer weet |
|
| leesdagboek » lectuurjournaal » het gelezene genoteerd |
|
| lezer, ontwikkeling als & tot – » persoonlijke groei van lezer » lectuur vormt |
|
| lezer: eigen ontwikkelingsgeschiedenis van literatuur |
|
| lezer: ontwikkelingsgeschiedenis van romangenre door elke – doorgemaakt? |
|
| lezer: oudere/ jongere – |
|
| lezersverleden » verleden van (als) lezer » veranderde lezer » leesverleden |
|
| normale lezer |
|
| onderzoek naar meest gelezen» verkochte» gewaardeerde boek » top–tien lijst |
|
| persoonlijke canon |
|
| persoonlijke » situationele factoren bij waarderingsact cq bij effect v. tekst |
|
| poëtica uit schrijfervaring (van schrijvers) / uit leeservaring (van critici) |
|
| referentiekader » voorkennis» ervaring : bij lezer»kijker [cf referentiekader] |
|
| succesboeken kinderlectuur » meestgelezen jeugdboek(en) |
|
| suggestie Fens: studie van (nawerking van) Annie M.G. Schmidt |
|
| van beschrijving naar betekeniscomplexen |