poëzie leren lezen |
---|
Artikelen |
---|
|
| 1962-01-31 00:00:00Poëzie [*] |
|
| 1962-11-05 00:00:00Tijdschriften ['62.11.05] |
|
| 1964-05-22 00:00:00Minderaa en de Leidse traditie |
|
| 1968-02-02 00:00:00Op zoek naar de sleutel |
|
| 1973-03-23 00:00:00Volwassen gedichten voor kinderen |
|
| 1975-11-16 00:00:00Literatuur–onderwijs blijft een Hollands drama |
|
| 1979-09-14 00:00:00Lees maar, hoor maar |
|
| 1983-06-17 00:00:00Niet nuttig, wel zinvol |
|
| 1984-06-12 00:00:00Protesten tegen de tijd en de menselijkheid |
|
| 1985-01-04 00:00:00Fens' tweede stem laat poëzie beter uitkomen / Frank Ligtvoet |
|
| 1986-03-21 00:00:00Tjielp, tjielp |
|
| 1987-01-09 00:00:00"Ontbloeid geslacht" |
|
| 1987-01-16 00:00:00Verbindingen |
|
| 1991-05-06 00:00:00Buitenstaander, pleitbezorger en polemist |
|
| 1994-10-28 00:00:00Lezen Heeft Mij, Goddank, Bijna Niets Geleerd, Het |
|
| 1995-05-26 00:00:00Postkoloniale Hoop Op Ontmaskering |
|
| 1996-06-28 00:00:00Gelukkig In De Regen In Jakarta |
|
| 1998-01-26 00:00:00bloemlezer als lezer, De |
|
| 1998-03-27 00:00:00waarde van het wisselgeld, De |
Zie ook |
---|
|
| afleren |
|
| associaties oproepend » kans geven tot associatie |
|
| associaties, keten aan – |
|
| bibliotheken kopen poëzie |
|
| cursus dichten » poëzie leren schrijven » schrijfonderwijs poëzie |
|
| eerste kennismaking met grote poëzie |
|
| eerste leesles » leren lezen » leesonderwijs |
|
| eerste lezing » het eerste lezen » voor de eerste keer lezen |
|
| eerste literaire sensatie » eerste poëzie–ervaring |
|
| ervaren / onervaren poëzielezer(s) |
|
| Fens' manier om poëziebundel te lezen» te verkennen; OOK: bladeren in bundel |
|
| Fens: onderwijskundige » didactische opvattingen |
|
| gedichtlezer / bundellezer (onderscheid gemaakt door Vestdijk) |
|
| goede / slechte lezer(s) [c.q.: goede » slechte lezer(s)] |
|
| Govaart, Th. |
|
| herinnering aan eerste (lees–) beleving » aan eerdere leessituatie |
|
| interpreteren » hermeneutiek (...) [ZIE OOK: interpretatie » hermeneuti... ] |
|
| jeugdlectuur / later gelezen literatuur |
|
| kameleontisch karakter van criticus» van lezer (: zich aanpassend aan gedicht) |
|
| kennismaking met de literatuur |
|
| kinderwerk » door kinderen geschreven poëzie of proza » kind maakt gedicht |
|
| leerling(en) |
|
| leermeester (–s) » Meester(s) |
|
| leesbevordering (–activiteiten & –campagnes) illusoir» waarom eigenlijk nodig? |
|
| leesproces (mbt. poëzie) |
|
| lezen (...) ZIE OOK: lezer (...) |
|
| lezen door jeugd » door leerlingen » door scholieren |
|
| lezen is afleren » gedichten lezen is afleren |
|
| lezer van poëzie » lezen van poëzie |
|
| lezer, ontwikkeling als – & tot – |
|
| lezer: concipieert conventioneel |
|
| lezers, (zeer diverse – ): eigen leesmogelijkheid » diverse leesmogelijkheden |
|
| literair lezen / als filosoof tekst willen verstaan |
|
| literatuuronderwijs » onderwijs in de letteren » literatuurles » –college |
|
| Minderaa, P. |
|
| moralistisch beklag over hedendaagse universiteiten |
|
| onderzoek als oorsprong en voorwaarde voor inspiratie bij gedreven lezer |
|
| opnieuw lezen leren |
|
| opvoeding, literaire – (: literaire educatie» vorming» enthousiasmering) |
|
| poëziedidactiek |
|
| scholier » [vnl.:] leerling(en) in secundair» middelbaar» voortgezet onderwijs |
|
| school van Sötemann |
|
| schoolboek » –uitgave » leerboek » voor school bedoeld » schoolboekens |
|
| schoolvak literatuur » SOMS: vernieuwing cq modernisering literatuuronderwijs |
|
| Smit, Gabriël |
|
| tijdelijkheid vereeuwigen: motief om gedichten te lezen |
|
| tweede stadium van poëzie lezen: krimpingsproces ("terugweiden") |
|
| uitweiding en "terugweiding" bij het lezen van poëzie |
|
| Yeats–cursus (zomercursus in Sligo, Ierland) |