ijdele auteur presenteert werk in boekhandel cq aan redactie tbv goed oordeel
Artikelen
  • 1977-05-29Debuut
  • 1995-10-14Reclame [**]
  • Zie ook
  • beïnvloeding van waardering
  • bevordering van verkoop van boeken » invloed op boekenverkoop
  • boeken als (koop–) waar » boekenhandel» –vak» commercialisering van li
  • boekhandel » boekhandelaar » boekwinkel » boekverkoper » SOMS: bezoek aan &n
  • commercie » handel » markt (–koopman) » rendement » winst » zake
  • confrontatie » ontmoeting : met kunstwerk c.q. kunstenaar of auteur
  • criticus » recensent (critici » recensenten)
  • debuut » debutant(en) » debuteren(d) » (BIJ TONEELRECENSIE OOK:) première
  • etherreclame » tv–reclame » radio–reclame
  • hypocrisie » onechtheid : van commercie» reclame (–taal)\ public relations
  • kritiek » kritisch » SOMS: gekritiseerd » bekritiseerd » gevoelig voor kriti
  • literaire kritiek in Nederlandse dagbladen
  • literaire kritiek » literatuurkritiek » literatuurbeschouwing
  • niet meer erkend eigen werk » door auteur verworpen eigen werk
  • opkopen van eigen werk
  • overschatting van het schrijverschap » schrijverschap tot mythe gemaakt
  • publiekgerichtheid » verhouding met publiek » houding tegenover publiek
  • recenseren » bespreken » kritieken schrijven» SOMS: de vorm van de bespreking
  • reclame voor boek » reclame van boekhandel » aanprijzen (propaganda tbv.) boek
  • reclame » –zin» adverteren» –tentie» klantenwerving» propa
  • schrijverschap » schrijvers » het schrijven » auteur (–s) » schrijver
  • signeren » handtekening c.q. opdracht in boek zetten » om signering vragen
  • voorlichting mbt. boek(en) » voorlichtingsmateriaal boekhandel
  • Voorwoord » woord vooraf » voorrede » Ter Inleiding
  • waardetoekenning » oordeel (–svorming) » beoordelings– & waarderingsproc
  • zelfvoldaan » –verzekerd» –promotie» opschepper» egocentrisch&ra