ijdele auteur presenteert werk in boekhandel cq aan redactie tbv goed oordeel
Artikelen
1977-05-29
Debuut
1995-10-14
Reclame [**]
Zie ook
beïnvloeding van waardering
bevordering van verkoop van boeken » invloed op boekenverkoop
boeken als (koop–) waar » boekenhandel» –vak» commercialisering van li
boekhandel » boekhandelaar » boekwinkel » boekverkoper » SOMS: bezoek aan &n
commercie » handel » markt (–koopman) » rendement » winst » zake
confrontatie » ontmoeting : met kunstwerk c.q. kunstenaar of auteur
criticus » recensent (critici » recensenten)
debuut » debutant(en) » debuteren(d) » (BIJ TONEELRECENSIE OOK:) première
etherreclame » tv–reclame » radio–reclame
hypocrisie » onechtheid : van commercie» reclame (–taal)\ public relations
kritiek » kritisch » SOMS: gekritiseerd » bekritiseerd » gevoelig voor kriti
literaire kritiek in Nederlandse dagbladen
literaire kritiek » literatuurkritiek » literatuurbeschouwing
niet meer erkend eigen werk » door auteur verworpen eigen werk
opkopen van eigen werk
overschatting van het schrijverschap » schrijverschap tot mythe gemaakt
publiekgerichtheid » verhouding met publiek » houding tegenover publiek
recenseren » bespreken » kritieken schrijven» SOMS: de vorm van de bespreking
reclame voor boek » reclame van boekhandel » aanprijzen (propaganda tbv.) boek
reclame » –zin» adverteren» –tentie» klantenwerving» propa
schrijverschap » schrijvers » het schrijven » auteur (–s) » schrijver
signeren » handtekening c.q. opdracht in boek zetten » om signering vragen
voorlichting mbt. boek(en) » voorlichtingsmateriaal boekhandel
Voorwoord » woord vooraf » voorrede » Ter Inleiding
waardetoekenning » oordeel (–svorming) » beoordelings– & waarderingsproc
zelfvoldaan » –verzekerd» –promotie» opschepper» egocentrisch&ra