bevordering van verkoop van boeken » invloed op boekenverkoop
Artikelen
  • 1957-03-30Wie Wat Hoe en waarom wordt in Nederland gelezen
  • 1958-11-15"kaas" bij de kaas
  • 1958-11-22pocketboeken op de weegschaal bij de kruidenier
  • 1964-08-26Te laat
  • 1966-03-31Voor 3 daalders boeken
  • 1967-02-04Kopen en lezen
  • 1970-09-30Wordt boekhandel doorgeefluik? De kleine kansen van de literatuur
  • 1974-09-17criticus als lolmaker, De
  • 1977-04-01Boeken en mensen
  • 1977-09-02Schoolboeken
  • 1977-11-15kritiek in het dagblad, De
  • 1977-11-25Advertenties
  • 1977-12-23Rumoer
  • 1978-01-06Christendom uit Bondstreet
  • 1978-03-24Bestelijst
  • 1978-05-26Geld voor goede woorden
  • 1978-06-02Klassieken [**]
  • 1979-04-13Aan banden
  • 1980-11-21Tekenen
  • 1982-03-19Achter glas [*]
  • 1983-11-11Twaalf is dertien en dertig
  • 1984-01-27Voor het volk en voor de chique
  • 1991-01-21Kluizenaar voor de cultuur
  • 1991-06-08Reclame [*]
  • 1994-09-05warenhuis der godgeleerdheid, Het
  • 1995-10-14Reclame [**]
  • 2002-05-02Vaste boekenprijs
  • Zie ook
  • Arbeiderspers, De (uitgeverij) » (SOMS: AP–gebouw aan het Hekelveld A'dam)
  • beïnvloeding van waardering
  • bestseller(s) » Top–10 » succes– » consumptie– » goed verk
  • biografisme » EN: tègen biografische bemoeizucht (OF: vs biografie» biograaf)
  • boeken als (koop–) waar » boekenhandel» –vak» commercialisering van li
  • boeken kopen » koopgedrag mbt. boek(en) » bestellen van boeken
  • boekenproduktie » boekproduktie » boeken maken » (OOK: produktie van é&eacu
  • Boekenweek
  • boekenweekgeschenk
  • boekhandel » boekhandelaar » boekwinkel » boekverkoper » SOMS: bezoek aan &n
  • boekverkoper » boekverkopers
  • Broek, Jan Dirkz. van den – (groot–kruidenier)
  • Commissie voor de Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB)
  • criticus als middenstander
  • cultuurindustrie » SOMS: informatie–industrie OF: amusementsindustrie
  • distributie (van kunst » cultuur » literatuur)
  • embargo
  • etalage » etalage van boekwinkel » SOMS: etalagegevoel
  • gegeven boek » ontvangen c.q. gekregen boeken » boeken als cadeau (te geven)
  • goedkope boeken » goedkope uitgave(n) c.q. reeks(en) » goedkoop boeken kopen
  • ijdele auteur presenteert werk in boekhandel cq aan redactie tbv goed oordeel
  • interview met dichter(s) c.q. met schrijver(s) » literair(e) interview(s)
  • interview » vraag– c.q. tweegesprek » onderhoud » enquête » (OOK
  • Jaar van het Boek » Jaar zonder Boek
  • jury » keuzecommissie
  • kinderboekenweek
  • kort openbaar leven van boek » hoge omzetsnelheid vereist bij boeken
  • kunst als waar » kunst c.q. muziek c.q. cultuur als seizoenzaak
  • leesbevordering (–activiteiten & –campagnes) illusoir» waarom eigenlijk nodig?
  • lezerspubliek » lezer(s) » SOMS: lezersgemeenschap » medelezer » medelezers
  • lezersverwachting » (literair) verwachtingspatroon van lezer » leesverwachting
  • literaire kritiek in Nederlandse dagbladen
  • literatuuropvattingen: wel/ geen (mogelijkheid tot) invloed van criticus ?
  • miskoop van boek » verkeerde boek kopen » verkeerde boek gekocht
  • mode in huidige literaire industrie » hype » kortstondigheid in lit. industr.
  • Nationale Boekenmarkt 1965 in RAI–gebouw te Amsterdam (14–23 mei)
  • Nobelprijs » Nobelprijswinnaar (–s)
  • nooit boek(en) kopen » zelden boek(en) kopen » nooit meer boeken kopen
  • ongevraagd recensie–exemplaar » recensie–exemplaar krijgen
  • overheidssubsidie aan literatuur » regeringssteun literatuur » prijzenbeleid
  • overschat » opgeklopte waardering » waarde opgeklopt
  • pocket » pocketboek » reuzenpocket
  • presentatie boekenprogramma op Avro–tv door Martin Ros
  • prijzen (ere–)
  • prijzen: ereprijzen » literaire prijzen » prijsuitreiking etc.
  • produktieverhoudingen (mbt. kunst » literatuur)
  • publiekgerichtheid » verhouding met publiek » houding tegenover publiek
  • raden naar auteur » wie is schrijver?
  • recent boek / niet–recent boek
  • reclame voor boek » reclame van boekhandel » aanprijzen (propaganda tbv.) boek
  • reclame » –zin» adverteren» –tentie» klantenwerving» propa
  • reeks "Nederlandse klassieken" » "Klassieken der Nederlandse letterkunde"
  • roem » beroemd» populair» veelgelezen» grote publieke belangstelling »
  • schrijver op televisie» in talk–show» in literair programma
  • secundaire literatuur » essays : nauwelijks gelezen
  • signalering(en) [: Fens–artikel met vnl. (niet nader besproken) – ]
  • signeren » handtekening c.q. opdracht in boek zetten » om signering vragen
  • smaak van het lezend publiek
  • suggestie van Fens (aan uitgevers): per advertentie tekst(fragment) aanbieden
  • supermarkt
  • te veel boeken » overvloed a. publikaties » leesachterstand » leesinhaalpoging
  • titel » titels [van boek» tekst» tijdschrift» (–en); OOK: functie va
  • topdrukte » piekbelasting
  • twaalf beste boeken» romans» schrijvers
  • uitgever » uitgeverij(en) » uitgevers » uitgeven » uitgeefbeleid
  • vaste boekenprijs
  • Vereeniging ter Bevordering van de Belangen des Boekhandels » KV vh Boekenvak
  • vergeten boek (–en): (door lezer) vergeten lectuur » OOK: veronachtzaamd werk
  • verkopen van dichtbundel(s) » van poëzie » SOMS: leuren met gedichten
  • verzameluitgave: canonisatie? » bundeling: om blijvend te worden?
  • voorlichting mbt. boek(en) » voorlichtingsmateriaal boekhandel
  • voorpublikaties worden vervelend» in tijdschriften steeds vaker voorpublikatie
  • waarde (...) ZIE OOK: kunstwaarde
  • was het maar winter!
  • winst door pocketboek
  • zin van literaire kritiek c.q. recensies in dagblad(en)