1978-08-04 Samuel Pepys en zijn dagboek. Pepys kijkt naar Pepys en hij is er steeds weer verwonderd over
Weekblad "De Tijd"; (onder ps. A.L. Boom) 1978-08-04 A.L. Boom–essay
bibliotheek van Samuel Pepys bloemlezing » anthologie » keuze (–bundel) dagboek » journaal drukgeschiedenis » publikatie– » uitgave– » editiegeschiedenis Engeland » Engels » Brittannië » Brits Engelse literatuur » Engelstalige literatuur » literatuur in het Engels eros » erotiek » erotisch » zinnelijkheid Fens (c.q. A.L. Boom) als ik–personage » in de ik–vorm geheimtaal » geheimschrift gevecht met de tijd» om tijd stil te zetten» protest tegen de vergankelijkheid Ignatius van Loyola ik–vorm » het "ik" » ik [N.B.: ZIE OOK s.v. IK–PERSPECTIEF » illustratie (–s) » platen » afbeelding(en) » reproduktie(s) » prent(en Karel II van Engeland Latham, Robert orde » ordenen » ordening » vermogen tot ordenen » hiërarchie scheppen ordening in boekenkast (–en) » orde in boekenbezit c.q. bibliotheek Pepys, Samuel Shelton, Thomas slechte ogen verleden neutraliseren » gevecht met (tegen) c.q. vervalsing van verleden waarnemen & verslaggeven » (goed » ongeconditioneerd) kijken & rapporteren Willet, Deborah zeventiende eeuw (–s)
  • Illustrated Pepys, The – . Extracts from the Diary / [selected and edited by] Robert Latham