1977-07-22 Tante Koos en de wetenschap
Weekblad "De Tijd"; (onder ps. A.L. Boom) 1977-07-22 A.L. Boom–essay
Fens geeft voorbeelden van het door hem ervaren sterke effect van verhalende, (ver)beeldende, niet abstract wetenschappelijk rapporterende films c.q. teksten.
antropologie » etnologie » antropologisch» etnologisch» culturele antropolog Bovenkerk, Frank Brunt, Lodewijk Dijkhuis, Henk geschiedschrijving » historiografie » geschiedwetenschap » (SOMS: –filosofie Jordaan (Amsterdam) Palmgracht (Amsterdam) sociologische aspecten » sociologie » socioloog Steinmetz, S.R. Varda, Agnes verhaal vs rapport » verhaal als begin van alle wetenschap (en effectiever!)
  • rafelrand van Amsterdam, De – . Jordaners, Pinda–Chinezen, ateliermeisjes en venters in de jaren dertig. Vier sociografische schetsen / Henk Dijkhuis e.a.; [geredigeerd door en met inleiding van] Frank Bovenkerk en Lodewijk Brunt