1961-04-06 Tieners II
Dagblad De Tijd\De Tijd–Maasbode (vanaf 8.2.1956) 1961-04-06 recensie max.1000 wrdn \ één kolom; cursief\romein
opmerking
*[9972]*
Fens zeer negatief over het jongerenblad "Oscar": "duidelijk geschreven naar een mentaliteit toe, inplaats vanuit een mentaliteit. Het is even onwaarachtig als het slecht is."
Termen
boeken als (koop–) waar » boekenhandel» –vak» commercialisering van li Claus, Hugo commercie » handel » markt (–koopman) » rendement » winst » zake Fens: voorbehoud cq ambivalentie» teleurgesteld» kritisch» afwijzend» negati foto » foto's » fotografie » fotokunst » fotograaf » portretfoto geïntendeerde lezer » geïntendeerd publiek » beoogd publiek » doelgroep gekunsteld » gemaakt» kunstmatig» geforceerd» onecht» aanstellerij&raq hypocrisie » onechtheid : van commercie» reclame (–taal)\ public relations illustratie (–s) » platen » afbeelding(en) » reproduktie(s) » prent(en jazz mode in huidige literaire industrie » hype » kortstondigheid in lit. industr. Mulisch, Harry Oscar [tijdschrift voor teeners] reclame » –zin» adverteren» –tentie» klantenwerving» propa schijncultuur, (OOK: literaire – ) » cultuurhuichelarij Schneider, Carl Jan scholier » [vnl.:] leerling(en) in secundair» middelbaar» voortgezet onderwijs slecht boek of verhaal » slechte boeken » het slechte boek sociologische aspecten » sociologie » socioloog teenagers » teeners : als lezerspubliek X INTERESSANT ENTREE BIJ FENS–STUDIE; TYPEREND» INDRUKWEKKEND» BELANGRIJK STUK
Besproken publikaties
  • Oscar Tijdschrift voor jonge mensen /

  • Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2