2008-01-11 Biografie van een zelfbewust gebouw [Ondertitel in gekleurd cliché:] Van de zalen is de muziekzaal het beroemdst gebleven, vanwege de vele concerten en bijna volmaakte akoestiek
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 2008-01-11 langere bespreking (: tussen 1000 en 2000 wrdn)

[N.B. Een storende drukfout in de derde kolom: "18de eeuw" moet "19e eeuw" zijn. RM]
1956 achttiende eeuw » achttiende–eeuws Amsterdam burgerij » burgercultuur » (klein)burgerlijke beschaving » bourgeoisie–cultu Concertgebouw te Amsterdam (OOK: Kleine Zaal van – ) CPN (Communistische Partij Nederland) Felix Meritis (Amsterdam) » genootschap Felix Meritis genootschap » kring » vereniging » club geschiedenis » historie » historische informatie Gompes, Loes Holdert & Co (drukkerij) Kinker, Johannes Ligtelijn, Merel mentaliteitsgeschiedenis » begrippen–\ ideeën–\ cultuurhistorie» tijdsb muziek » muzikaal » OOK: Fens over muziek negentiende eeuw » 19e–eeuws Nieuwe Gids, De – . Tijdschrift voor Letteren, Kunst, Politiek en Wetenschap Röntgen, Julius Schumann, Robert Shaffy, Ramses – » OOK: Shaffy Theater Waarheid, De – (communistisch dagblad voor Nederland)
  • Spiegel van Amsterdam. Geschiedenis van Felix Meritis / Loes Gompes & Merel Ligtelijn