2007-10-12 Rekenend en metend kenner van literatuur. Hugo Verdaasdonk (1945–2007) [Met in blauwe kleur onderkopje:] Postuum [Kopje in de tekst:] Onvermoeibaar onderzoeker en publicist.
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 2007-10-12 bijzonder
Bij de dood van Hugo Verdaasdonk. Over drie kolom een kleurenfoto uit 2006 van deze hoogleraar te Tilburg (Amber Beckers/HH).
Korte lead: "De literatuursocioloog Hugo Verdaasdonk paarde een grote belezenheid aan een groot sociaal vermogen".
Fens noemt (en roemt) o.m. zijn samenwerking in de redactie van het vriendenboek voor J.J. Oversteegen.
belezenheid » leesleven van lezer » SOMS: leescirkel» bekendheid met lit. werk Bronzwaer, W.J.M. dood, Bij de – van... » ter herdenking (van de dood) van... Fens: persoonlijke ervaring» herinnering [ OOK: jeugdherinnering Fens ] Fonds voor de Letteren interpretatie van poëzie: sluitende – een illusie jeugdboek » jeugdliteratuur » jeugdboeken » kinderliteratuur » kinderlectuur kinderboek » kinderboeken KUB » Katholieke Universiteit Brabant te Tilburg literatuursociologie » –sociologisch » –socioloog literatuurwetenschap » letterkundig onderzoek » wetenschap der letteren necrologie » In Memoriam » obituary » herdenking van... » Levensbericht Oorschot, Geert A. van » R.J. Peskens » uitgever G.A. van Oorschot Oversteegen, J.J. Universiteit van Amsterdam » Athenaeum Illustre » Gemeentelijke Univ. v. A'dam veel lezen » vaak lezen » veellezer » SOMS: te veel gelezen Verdaasdonk–Hüwel, Dorothee Verdaasdonk, Hugo Verdaasdonk, Mattheus (ps.: Lou Vleugelhoff)

Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2  Deel _3