2007-07-05 Er valt niets te horen, maar veel voor te stellen [Kopje binnen de tekst:] Van dada krijg je altijd lucht en goede zin
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 2007-07-05 In het voorbijgaan (rubriek van plm. 800 woorden)
*[9600]* (652 woorden, pag. 17)
Uit de wereld van de niet–officiële kunst:
– In de Amsterdamse Witte de Withstraat was "een maand lang in een winkel het 'Natuurlijk Museum' gevestigd", waar ook Roland Albrecht meedeed, die in Berlijn het 'Museum der unerhörten Dingen' beheert;
– Fens kreeg een boekje met radiopraatjes over muziek van Lehmann; mede door diens vaak ongewone keus kwamen bij Fens herinneringen op aan:
– een ander VPRO–muziekprogramma (van Wim Bloemendaal): 'Paezens en Moordgat', waarin o.m. allerlei soorten volksmuziek ten gehore werd gebracht;
– van Roland Albrecht kocht Fens de cd 'Vallende eikels', die "bestaat uit door tikken opgedeelde stilte. De tik is een vallende eikel. [...]"
Albrecht, Roland Beekhuis, Alida Bergson, H. » Bergsonisme Bloemendaal, Wim bundel » verzamelbundel » bundeling » verzameling » keuze » selectie Concertgebouw te Amsterdam (OOK: Kleine Zaal van – ) Dada » Dadaïsme Fens: persoonlijke ervaring» herinnering [ OOK: jeugdherinnering Fens ] folklore » –ristisch» volkskunst» –kunde» –cultuur» Griekse muziek c.q. dans » zeibekiko » kalamatiano Lehmann, L. Th. Milhaud, Darius Murphy, Delia muziek » muzikaal » OOK: Fens over muziek muziek op grammofoon» compactdisc» radio» (beluisteren) » OOK: lied(jes)... Muziekcentrum Vredenburg (Utrecht) radio » –uitzending » –programma » SOMS: schoolradio» omroep&raq radiopraatje randfiguur » –figuren met randtekst(en) underground » niet–officiële cq protest–cultuur» –beweging» VPRO, omroep (–vereniging) – Witte de Withstraat (HETZIJ DIE IN Amsterdam, HETZIJ IN Rotterdam)
  • muziek van Louis Lehmann, De – / [radiopraatjes van] L.Th. Lehmann; [bewerking:] Alida Beekhuis

• Open originelen in nieuw venster: Deel