2007-02-15 stervende gebouwen van Amsterdam, De
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 2007-02-15 In het voorbijgaan (rubriek van plm. 800 woorden)
Kopje in de tekst: Cuypers sterft langzaam weg in Amsterdam.
Fens bedroefd omdat restauratie–in–uitvoering veel gebouwen in Amsterdam tot dode monumenten maakt; hij zegt zijn grootmoeder na: "De voltooiing zal ik niet meer meemaken".
Amsterdam Amsterdam: Koninklijk Paleis (voormalig stadhuis op de Dam) Breda Campert, Remco Centraal Station Amsterdam » Stationsplein Amsterdam Concertgebouw te Amsterdam (OOK: Kleine Zaal van – ) Cuypers, Petrus Josephus Hubertus (Pierre) dood maakt belang relatief » dood relativeert problematiek cq status Fens: persoonlijke ervaring» herinnering [ OOK: jeugdherinnering Fens ] fotoboek (–en) » foto–album(s) » fotoreportage(s) » SOMS: fotokatern grootouders van Kees Fens » grootmoeder c.q. familie van Fens klok » luidklok(ken) » kerkklok(ken) » klokgelui Museumplein (Amsterdam) » SOMS: IJsclubterrein » IJsclubgebouw Noord–Zuid–lijn (Amsterdam) pastoraat » pastoraal » zielzorg » SOMS: pastorale troost OF pastoraal werker pessimisme » pessimist restauratie » –reren» SOMS: herstel» –bouwen» (stads)vernieuwing Rijksmuseum (Amsterdam) Ruigrok, Wim Scheepvaartmuseum te Amsterdam stedebouwkundige geschiedenis » ontwikkeling van steden » opkomst van steden Stedelijk Museum Amsterdam » (SOMS:) de Nieuwe Vleugel (1954–2006) v.h. museum vergankelijkheid » aftakeling» dood» sterfelijkheid» vergetelheid»vern Westerkerk » Westertoren » Westermarkt (: Amsterdam)