2004-08-05 poëzie van nieuw voetbal, De
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 2004-08-05 In het voorbijgaan (rubriek van plm. 800 woorden)
Fens noemt "Zeven jongens en een ouwe schuit" van A.A.C. de Vletter, "Three Men in a Boat" (1889) van Jerome K. Jerome en "De AFC–ers" van J.B. Schuil; en citeert een regel uit "Awater". Allemaal "literaire herinneringen en associaties" bij kranteberichten en –foto's nav. een bijeenkomst te Zeist, waar de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond een toekomst van nieuw voetbal aankondigde [bij de presentatie van een nieuwe coach]. Waarbij "als enig commentaar een sonnet van de dichter des vaderlands" zou gaan functioneren. Slotzin: "Wat ben ik bang voor een zo breekbare toekomst."
Basten, Marco van Fens twijfelt» vraagt zich af» oppert mogelijke bezwaren» is onbekend met... Jerome, Jerome K. jongensboek » jongensboekachtig » jongensboekenproza Komrij, Gerrit literatuur & voetbal » OOK: voetbalkritiek vgl. met lit.kritiek » voetb & pzie Schip, John van 't Schuil, J.B. sport Vletter, A.A.C. de voetbal » voetballen» voetballer» voetbalwedstrijd» SOMS mars 'Koning Voetba