1972-12-02 Fijn Utrechts proza van Crone herdrukt
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1972-12-02 recensie\boekbespreking (plm. één kolom; romein)
[N.B.: De mij ter beschikking staande tekst, uit de verzameling knipsels van Kees Fens, is niet volledig; ondertekening ontbreekt. Overigens duidelijk corresponderend met Fens' bespreking van dit werk in De Standaard. NOG NAZOEKEN! ]
Genoemd worden "De schuiftrompet" (eerste druk 1947), de bundel schetsen "Gymnasium en liefde", "Het feestelijke leven", "Muziek over het water", "Drie in de pan".
Brüggen, Frans Crone, C.C.S. dertig, de jaren – (20e eeuw) » OOK: (werkloosheid in) crisistijd jaren '30 Eyck, Jan Jacob van – [musicus, componist, fluitist] Fens: voorbehoud cq ambivalentie» teleurgesteld» kritisch» afwijzend» negati herdruk » (SOMS: herziene) heruitgave(n) » hereditie(s) » nieuwe druk(ken) muziek » muzikaal » OOK: Fens over muziek Paap, Wouter sociologische aspecten » sociologie » socioloog Utrecht verhaal » novelle(n) » vertelling(en) » short story » verhalenbundel » X NIET DOOR FENS ONDERTEKEND STUK » NOG NAGAAN OF F. INDERDAAD DE AUTEUR IS X NOG NAZOEKEN » VERIFIEREN » CONTROLEREN!! (daarna dit trefwoord verwijderen)
  • schuiftrompet, De – / [verzameld proza van] C.C.S. Crone

• Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2