1998-10-17 Postweg
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1998-10-17 zaterdagrubriek "Stad in de verte" (plm.1000 wrdn)
Met door Waldemar Post naar de bekende foto uit Rob Nieuwenhuys' boek "Tempo Doeloe" (1961) getekende impressie van de Postweg in Batavia anno 1900.
Met een citaat uit een ander boek van Nieuwenhuys; genoemd wordt ook zijn "Baren en oudgasten" (1981).
boom » bomen Botanische Tuin te Bogor (vroeger: 's Lands Plantentuin in Buitenzorg) Breda: Mastbos c.q. Baronielaan [jeugdherinnering van Fens] dagelijksheid op foto's » gewone dagelijks leven op afbeeldingen Fens: persoonlijke (privé–) mening» gevoelens» voorkeur» ervaring&raq Fens: persoonlijke ervaring» herinnering [ OOK: jeugdherinnering Fens ] foto » foto's » fotografie » fotokunst » fotograaf » portretfoto fotoboek (–en) » foto–album(s) » fotoreportage(s) » SOMS: fotokatern geur » reuk » ruiken » SOMS: stank c.q. stinken herinnering » herinneren » zich herinneren Indonesië » Indonesisch Jakarta » Djakarta » Batavia koloniale wereld » – geschiedenis» koloniaal» – verleden» SOMS: Nederlands–Indië Nieuwenhuys, Rob [als auteur van romans: E. Breton de Nijs] omstreeks de eeuwwisseling 1900 » eind negentiende c.q. begin 20e eeuw oude foto (–'s) stilstand (v.d. tijd t.o. die vd eeuwigheid) » eeuwigheid vh voltooide "nu" straat » straten » stads– » steeg » weg » laan » OOK: stad verleden zoals door ons voorgesteld / verleden–van–de–foto's Vondelstraat » Vondelkerk » Vondelpark (Amsterdam) SOMS Vondelstraatgevoel warmte » hitte » tropen » tropisch (OOK: – als literair motief)

Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2