1957-11-30 wie het oog heeft heeft de wereld. de etalages van een warenhuis
Linie, De (weekblad; 30–10–1954 t.m. 10.12.1960) 1957-11-30 journalistiek werk \ (reis–) verslag \ reportage
opmerking
*[5450]*
Plm. 200 woorden tellend artikel over de verleidingskracht van doordacht vormgegeven etalages, met als voorbeeld die van de Bijenkorf te Amsterdam; met drie flinke illustraties beslaat het de gehele pagina 3 van dit weekbladnummer.
Termen
beeld » beeldkracht » plastiek » plastisch » beeldenrijkdom Bijenkorf, warenhuis De – commercie » handel » markt (–koopman) » rendement » winst » zake eigentijds / oud (OOK: modern / traditioneel; nieuwheid / traditie) etalage » etalage van boekwinkel » SOMS: etalagegevoel geconcentreerde vormgeving » concentratie van verschillende gegevens hypocrisie » onechtheid : van commercie» reclame (–taal)\ public relations illustratie (–s) » platen » afbeelding(en) » reproduktie(s) » prent(en Loewy, Raymond najaarsaanbieding(en) » Sinterklaas–aanbiedingen » Kerstaanbiedingen reclame » –zin» adverteren» –tentie» klantenwerving» propa Sinterklaas » Sint Nicolaas » Santa Claus » Nicolaas van Myra Verne, Jules visuele kracht c.q. macht » visuele hulp » steun door afbeelding vorm » vormkracht » vormgeving » OOK: design EN: vormloosheid c.q. vormeloos X BESCHRIJVING OGV AUTOPSIE; STUK NIET IN BEZIT SAMENSTELLER BIBLIOGRAFIE