1956-09-15 voetbal–toerisme
Linie, De (weekblad; 30–10–1954 t.m. 10.12.1960) 1956-09-15 column\satire\scherts [inDeLinie:vaak in wij–vorm]
Niet ondertekend ingekaderd cursief op voorpagina (plm. 600 woorden); vignetje van vliegend vogeltje met envelop in de snavel.
(Badinerend over voetbalnaslagwerk, dat perfect medicijn tegen door zondagsvoetbal verstoorde gezinsrelaties suggereert: moeder en de kinderen gaan voortaan mee op reis bij uitspeelwedstrijden, en kunnen tijdens de wedstrijd dan maar het best gaan sightseeën.)
familie » –relatie(s) » gezin » [OOK:] familierelatie(s) als literair motie humoreske » badinage » badinerie » spottekst » boutade » sotternie man–vrouwrelatie (individueel» persoonlijk» tussen bepaalde individuen) naslagwerk » lexicon» compendium» encyclopedie» register» dictionary&r recreatie » amusement » vermakelijk » plezier(ig) » pret » grap » reiziger » reis » reizen » reisverhaal » reisliteratuur » reisboek &ra sport voetbal » voetballen» voetballer» voetbalwedstrijd» SOMS mars 'Koning Voetba Winterswijk X BESCHRIJVING OGV AUTOPSIE; STUK NIET IN BEZIT SAMENSTELLER BIBLIOGRAFIE X NOG NIET GEHEEL BETREFWOORD en»of GEANNOTEERD !
  • Nederlands Voetbal ABC 1956–57 /