1997-01-31 Speuren naar geloof
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1997-01-31 Poëzie essay vrijdag (plm. 1200 woorden)
Badinerend stuk nav. een onderzoek door de Stichting Speurwerk betreffende het Boek, waaruit zou blijken dat katholieken qua "boekbestedingen" aan literatuur onder het landelijk gemiddelde blijven, alsmede nav. het aan de komende Boekenweek van 12 tot en met 22 maart meegegeven thema "Mijn God". (In de Volkskrant dd 28.1.97, pag. 14, had over dat onderzoek een ANP–bericht van plm. drie kwart kolom lengte gestaan: "Niet–gelovigen besteden het meest aan literatuur".)
Bijbel » bijbels » schriftuurlijk » de Schrift boeken kopen » koopgedrag mbt. boek(en) » bestellen van boeken boekenkoper, (psychologie cq motivatie van de –) » SOMS: lijst van intekenaren Boekenweek boekhandel » boekhandelaar » boekwinkel » boekverkoper » SOMS: bezoek aan &n Commissie voor de Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) cultuurverlies » –arm» –vernietiging» –ondergang» geen cul Fens boos» woedend» geërgerd» droef» ontstemd» hatelijk» in financiële cq economische aspecten of historie» geldzaken» economie» munt(&nd geloof » religie » godsdienst gelovige / ongelovige (gelovigen / ongelovigen) ; SOMS: gêne van de gelovige gewezen... » ex–... » voorbije... » voormalig... god » de Eeuwige » demon » God » afgod » SOMS: de Absolute katholiek » katholieke(n) katholieke cultuur Kraima, Henk KUN » Katholieke Universiteit Nijmegen (later: Radboud Universiteit Nijmegen) leescultuur » [OOK:] géén leescultuur » "ontlezing" » lees leescultuur, maatschappelijke – lezen » literair lezen » literatuur lezen lezerspubliek » lezer(s) » SOMS: lezersgemeenschap » medelezer » medelezers protestant » protestantisme » protestant–christelijk » gereformeerd protestant / (rooms–) katholiek (cq barok) ; hoor–geloof / kijk–geloof psalm » boek der psalmen » psalterium rooms » r.k. leven » het "rijke roomse leven" » OOK "roomse" b sociologische aspecten van culturele participatie (OOK: maatschappelijke...) Speurwerk betreffende het Boek, Stichting – (lezersonderzoek door – )

Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2  Deel _4