1962-05-19 Hoogseizoen van Simon Vinkenoog. Pleinroman als streekroman
Dagblad De Tijd\De Tijd–Maasbode (vanaf 8.2.1956) 1962-05-19 groot zaterdag–artikel (meer dan ± 1800 woorden)
Met portretfoto van Simon Vinkenoog. – Binnen de tekst nog een kop: "Henk gaat met Rietje".
Ook "Zolang te water", "Wij helden" en Kerouac's "On the road" komen ter sprake, alsmede "Voer voor psychologen" van Mulisch en "Gestalten tegenover mij" van Vestdijk.
autobiografie » autobiografisch » autobiografisch karakter (c.q. –e elementen) conventies binnen kring » gemeenschap » groep » clan » circuit » etc. drugs » stimulerende middelen » lsd » hasj » weed etc. » bewustzijnsve Fens: voorbehoud cq ambivalentie» teleurgesteld» kritisch» afwijzend» negati foto (–'s) van auteur(s) » met foto van auteur(s) ik–perspectief » ik–figuur » het "ik" » ik–vorm » Jelsma, Simon [pater – m.s.c.] Kerouac, Jack Leidseplein (Amsterdam) Mulisch, Harry sociologische aspecten » sociologie » socioloog streekroman » boerenroman(s) » kasteelroman(s) vervelend, Fens (niet geboeid» ongeïnteresseerd) ervaart tekst(gedeelte) als – Vestdijk, Simon Vinkenoog, Simon X NOG NIET GEHEEL BETREFWOORD en»of GEANNOTEERD !
  • Hoogseizoen / [roman van] Simon Vinkenoog

• Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2  Deel _3