1996-01-06 Onder Invloed: Voorbij, voorbij, o en voorgoed voorbij / [Kees Fens i.s.m.:] Michaël Zeeman
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1996-01-06 Pastiche–wedstrijd
Met tekening van Remco Campert door W. Post.
Bespreking van de inzendingen n.a.v. de vorige pastiche–opdracht (een gedicht à la Remco Campert, vol van de melancholie om de voorbije feestdagen): het niveau van de inzendingen viel erg tegen; soms waren er wel enkele geslaagde regels (geciteerd worden die van Ursula Heimeshoff). "Na wikken en wegen" ging de prijs naar J. Kwakkel, wiens versje 'Na de feestdagen' wordt afgedrukt.
Tenslotte wordt meegedeeld dat dit de laatste opdracht is geweest; de rubriek wordt hierbij gesloten.
Campert, Remco imitatie » karikatuur » parodie » persiflage » pastiche » SOMS: gewild Kwakkel, J. pastichewedstrijd » pasticheprijsvraag » pasticherubriek