1960-11-28 Constantijn Huygensprijs uitgereikt aan Anton van Duinkerken, De – . Plechtige zitting van de Jan Campert–stichting. Nadruk op de polemist.
Dagblad De Tijd\De Tijd–Maasbode (vanaf 8.2.1956) 1960-11-28 bijzonder
Ongeveer 1000 woorden groot verslag van prijsuitreiking; het artikel is ongesigneerd maar wel van de hand van Fens (door hem bevestigd op 29.11.95); koppen over drie kolom; met foto van de bekroonde Van Duinkerken in gesprek met de burgemeester van Den Haag, mr. H. Kolfschoten.
Met uitvoerige citaten uit het jury–rapport. – Genoemd worden "Verdediging van Carnaval" (1928), en de gedichten 'De Deftigen' en 'De Polydoorkens' (het laatste door Van Duinkerken voorgelezen als hommage aan de vorige laureaat, Jan Engelman, aan wie dit in het Brabants geschreven vers ook is opgedragen).
Bakker, Bert » uitgever Bert Bakker Campert, Jan Constantijn Huygensprijs (van de Jan Campert–stichting) Dubois, Pierre H. Duinkerken, Anton van – [pseudoniem van W. Asselbergs] » W.J.M.A. Asselbergs Engelman, Jan Gomperts, H.A. Henkemans, Hans [pianist] hommage(s) Jan Campert–stichting jury–rapportage bij (literaire) prijs » judicium Kamphuis, Gerrit Kolfschoten, H.A.M.T. Kossmann, A. (Alfred) Mout, A. nagedachtenis (ter – aan) » memorie » memoriam » herinnering aan overledene( polemiek » polemisch » polemist » discussie » gedachtenwisseling (–en) Straat, Evert X ONGESIGNEERD STUK VAN FENS