1962-01-05 Torren
Dagblad De Tijd\De Tijd–Maasbode (vanaf 8.2.1956) 1962-01-05 recensie max.1000 wrdn \ één kolom; cursief\romein
Bespreking van poëzie van Carmiggelt, die "dicht tegen de eigen dichterlijkheid"; maar bij achtereen lezen van de gedichten "blijkt, dat het de dichter bittere ernst is". Fens acht de illustraties van Boost te luchtig.
Met citaten, o.m. 'Femme d'artiste'. Genoemd worden de bundels "Het jammerhout" en "Fabriekswater".
Bralleput, Karel [pseudoniem van Simon Carmiggelt] Carmiggelt, S. (Simon) [pseudoniem als columnist: Kronkel] Constantijn Huygensprijs (van de Jan Campert–stichting) illustratie (–s) » platen » afbeelding(en) » reproduktie(s) » prent(en ironie » ironisering » ironisch ( –e toon) » sarcastisch » afweer&ndas nostalgie » droef verlangen (naar verleden)\ (berustend) heimwee naar voorbije poëziekritiek » poëziebeoordeling » recensie c.q. recenseren van poëzie wanhoop » machteloosheid» uitzichtloos» onzekerheid» chaos (– als lit.
  • Torren aan de lijm. Alle spotverzen van Karel Bralleput / S. Carmiggelt; geïllustreerd door Charles Boost