1967-01-21 geschiedenis van huizen en kamers, Een – ."Een leeg huis" van Minco
Dagblad De Tijd\De Tijd–Maasbode (vanaf 8.2.1956) 1967-01-21 groot zaterdag–artikel (meer dan ± 1800 woorden)
Met portretfoto van Marga Minco. – Een citaat uit het besproken boek en een korte aanhaling uit het verhaal 'Het adres' uit de bundel "De andere kant" (1959). Genoemd wordt ook Minco's "Het bittere kruid".
afwezigheid » verlatenheid : OOK: als (literair) motief » onzichtbaarheid... beperktheid van het heden als literair motief jodenvervolging » holocaust » jodenvernietiging » jodenhaat » pogrom(s) jood » joods » jodendom » judaïca (OOK: – als literair motief) joodse buurt Amsterdam (OOK: – als literair motief) levend eigen verleden Minco, Marga nostalgie » droef verlangen (naar verleden)\ (berustend) heimwee naar voorbije oorlog » oorlogsellende» burgeroorlog» gruwelen» verwoesting (OOK als lit.mo oorlogsjaren 1939/40–1945 » bezettingstijd » bevrijding (en vlak daarna) tijd als literair motief » SOMS: zuivere tijd tussentijd » tussentijds Tweede Wereldoorlog » OOK: begin van de 2e wereldoorlog 1939 veertig, de jaren – (20e eeuw; OOK: als literair motief) verleden / heden : als literair motief (SOMS: afscheid van het verleden) verleden vergeleken met heden vrouwelijke auteur (–s) » (tekst) geschreven door vrouw(en)
  • leeg huis, Een – / Marga Minco

• Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2