1986-01-20 weemoed om West–End, De
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1986-01-20 maandagstuk (boekbespreking max. plm. 2200 wrdn)
Met afbeelding van trappenhuis van het door William Kent omstreeks 1740 gebouwde huis op Berkeley Square 44.
achttiende eeuw » achttiende–eeuws Adams, Robert adel Albemarle, Elisabeth hertogin van – architectuur » bouwkunst » bouwen egodocumentatie » egodocument(en) Engeland » Engels » Brittannië » Brits Engels landhuis » Engelse landhuizen » (SOMS: – kasteel) Evelyn, John Girouard, Mark high society » society–leven » hogere (maatschappelijke) kringen Londen mentaliteitsgeschiedenis » begrippen–\ ideeën–\ cultuurhistorie» tijdsb Montagu, Ralph hertog van – negentiende eeuw » 19e–eeuws nostalgie » droef verlangen (naar verleden)\ (berustend) heimwee naar voorbije Pepys, Samuel Summerson, John Sykes, Christopher Simon Walpole, Horace zeventiende eeuw (–s)
  • Private Palaces. Life in the Great London Houses / Christopher Simon Sykes

• Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2