1995-09-02 Onder Invloed: Wie wint de AKO–prijs? / [Kees Fens i.s.m.:] Michaël Zeeman
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1995-09-02 Pastiche–wedstrijd
Met illustratie door Waldemar Post: portret van Battus.
Hervatting van de pasticherubriek bij het nieuwe seizoen. – Gevraagd wordt een column te schrijven in de stijl van Battus (die altijd zo goed kon beredeneren wie wel de toekomstige prijswinnaar moest worden), waarin met redenen omkleed wordt voorspeld wie de AKO–prijs 1995 gaat krijgen.
AKO–literatuurprijs Barend, Sonja [presentatrice van tv–talkshow] Battus » Batticus [pseudoniem van: Hugo Brandt Corstius] Battus–column (pastiche–prijsvraag) column » columnisme » columnist » feuilleton(s) » feuilletonist » stuk jury » keuzecommissie keuzemotief bij prijzenjury » keuzemotieven c.q. toekenningsbeleid bij jury pastichewedstrijd » pasticheprijsvraag » pasticherubriek prijzen: ereprijzen » literaire prijzen » prijsuitreiking etc. wat waren de keuze–criteria? » hoe kwam keuze tot stand? » willekeurige keuze?

Open originelen in nieuw venster: Deel