1995-07-01 Onder Invloed: Vakantiemonotonie / [Kees Fens i.s.m.:] Michaël Zeeman
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1995-07-01 Pastiche–wedstrijd
Met karikatuur van Willem Kloos door W. Post.
Laatste artikel van deze rubriek voor het seizoen; hervatting na de vakantie wordt aangekondigd, na dank voor de inzendingen van het afgelopen jaar; geen nieuwe opdracht.
Bespreking van de niet zo talrijke en niet allemaal zo geslaagde inzendingen n.a.v. de vorige opdracht (27.5.95, "Onder Invloed: De zee klotst voort..."): zuidelijke vakantiemonotonie en –ongenoegen verwoorden naar het model van Kloos' "De zee". – Met waardering wordt het octaaf van Bep Hagen's gemankeerd sonnet geciteerd; het prijswinnende sonnet 'Aan een badgast' van Rody Chamuleau wordt in zijn geheel afgedrukt.
Chamuleau, Rody Hagen, Bep Kloos, Willem pastiche » pastiche–karakter pastichewedstrijd » pasticheprijsvraag » pasticherubriek sonnet vakantie » zomer » vakantiebesteding vakantie–depressie » vakantie–ongenoegen » –monotonie » gé verveling » niet prettig verzoek om beoordeling eigen poëzie