1994-11-05 Onder Invloed: Een bewaarplaats voor de toekomst » Een verjaardag voor kinderen / [Fens i.s.m.:] Michaël Zeeman
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1994-11-05 Pastiche–wedstrijd
Naar aanleiding van de vorige opdracht: een dierverhaal naar Toon Tellegen, worden veertig inzendingen van zeer hoge kwaliteit gemeld; twee eervolle vermeldingen werden toegekend (aan Truus Havinga en Paul Hendrickx, van wie beiden citaten), en twee eerste prijzen ex aequo: aan B.J. Damman en Jaap van der Hulst (hun inzending wordt afgedrukt).
Nieuwe opdracht: een Perzisch kwatrijn in de stijl van Omar Khayyam schrijven (rijmschema wordt voorgeschreven) mbt. het recent geopende Groninger museum van de architect Mendini.
Damman, B.J. Groningen » Groninger » Gronings Hulst, Jaap van der imitatie » karikatuur » parodie » persiflage » pastiche » SOMS: gewild Mendini, Alessandro museum » musea Omar Khayyam » SOMS: Nederlands Omar Kkayyam Genootschap pastiche » pastiche–karakter pastichewedstrijd » pasticheprijsvraag » pasticherubriek Tellegen, Toon