1994-06-25 Onder Invloed: De verloedering van de P.C. Hooftstraat [2] / [Fens i.s.m.:] Michaël Zeeman
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1994-06-25 Pastiche–wedstrijd
Met karikatuur van P.C. Hooft door Waldemar Post. – Gemeld wordt een oogst van tientallen goede inzendingen n.a.v. de opdracht van de vorige maand: in de stijl van Hooft commentaar leveren op de verloedering van de naar hem genoemde straat, die sinds jaren verworden is tot de poenigste winkelstraat van Amsterdam.
Eervolle vermelding (en enkele geciteerde fragmenten) van G. Luyendijk, Patty Scholten en (alweer!) Jaap van den Born en Jan Meilof. De eerste prijs gaat naar de Oosterbeekse uitgever Rody Chamuleau, wiens sonnet 'Op de naar mij vernoemde yuppenstraet t'Amsterdam' wordt afgedrukt.
Op 3 september volgt de eerste opdracht voor het nieuwe seizoen.
Amsterdam Born, Jaap van den Chamuleau, Rody Hooft, Pieter Cornelisz Hooftstraat, P.C. – (Amsterdam) imitatie » karikatuur » parodie » persiflage » pastiche » SOMS: gewild kennen Nederlanders hun klassieken wel? Meilof, Jan pastiche » pastiche–karakter pastichewedstrijd » pasticheprijsvraag » pasticherubriek protserige winkelstraat » winkelgalerij » winkelcentrum

Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2