1993-12-24 Onder Invloed: Cruyff en de WK–loting » De kortste dag / [Fens i.s.m.:] Michaël Zeeman
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1993-12-24 Pastiche–wedstrijd
De opdracht van de vorige keer (een haiku schrijven op het thema: de kortste dag) leverde meer dan 250 inzendingen op; daarvan worden er een aantal geciteerd en gecommentarieerd; apart afgedrukt wordt de winnende inzending van J. Verduin uit Leusden.
Nieuwe opdracht: fictief commentaar noteren van Rinus Michels op de uitslag van de loting voor het wereldkampioenschap voetbal 1993 en op het gedrag van Cruyff naar aanleiding daarvan.
Buddingh', Cees Cruyff, Johan – » Johan Cruijff Eyck, P.N. van haiku (–'s) haiku's in de Bijbel imitatie » karikatuur » parodie » persiflage » pastiche » SOMS: gewild kortste dag, de – Michels, Rinus pastiche » pastiche–karakter pastichewedstrijd » pasticheprijsvraag » pasticherubriek Verduin, J. (Jan) Wereldkampioenschap voetbal 1994

Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2