1993-02-20 Onder invloed: Bergkamp en Jonk » Elfstedentocht / [Fens i.s.m.:] Michaël Zeeman
Volkskrant (vanaf 31 augustus 1968) 1993-02-20 Pastiche–wedstrijd
Uitnodiging aan de lezers van de krant om in de stijl van Ben de Graaf, sportjournalist van de Volkskrant, een commentaar te schrijven op het vertrek van de voetballers Bergkamp en Jonk naar Inter Milaan.
Met hulp van de te pasticheren dichter Jean Pierre Rawie zelf is uit de 142 inzendingen op het thema "Elfstedentocht" die van Ard Posthuma, bestaande uit twee (beide in dit stuk afgedrukte) versies als beste geselecteerd; ze worden kort besproken en er wordt ook even ingegaan op enkele andere inzendingen die een eervolle vermelding kregen (Piet–Hein Houben, Jaap van den Born, Pieter Kalma). Speciale vermelding kreeg nog het feit dat er twee Friestalige inzendingen waren.
Born, Jaap van den Elfstedentocht Graaf, Ben de Houben, Piet–Hein imitatie » karikatuur » parodie » persiflage » pastiche » SOMS: gewild Kalma, Pieter pastiche » pastiche–karakter pastichewedstrijd » pasticheprijsvraag » pasticherubriek Posthuma, Ard Rawie, Jean Pierre sonnet sportcolumn voetbal » voetballen» voetballer» voetbalwedstrijd» SOMS mars 'Koning Voetba

Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2