1989-12-16 P.C. Hooftprijs. 'Ik wantrouw het idee dat je wordt ingedeeld, dat er beslag op je wordt gelegd'. Kees Fens en zijn behoefte om ergens tussen voor– en achterland te verblijven / Aukje Holtrop
Vrij Nederland (weekblad) 1989-12-16 FENS DOOR ANDEREN BESPROKEN\TEKST NAV cq OVER FENS
Met over drie kolom een foto van Kees Fens door Bert Nienhuis.
Driekwart pagina groot artikel; tussenkopjes: Mooie zinnen; Strenge school.
Akkermans, professor doctor ingenieur [type van Kees van Kooten] Boom, A.L. [ps. van Kees Fens] Brinkman, (–Salentijn,) mevr. Janneke [echtgenote van CDA–politicus] dertig, de jaren – (20e eeuw) » OOK: (werkloosheid in) crisistijd jaren '30 Fens boos» woedend» geërgerd» droef» ontstemd» hatelijk» in Fens, Kees (18.10.1929–14.6.2008) [OOK: (anderen) over of n.a.v. Kees Fens] Fens: gewijzigde waardering bij – » F corrigeert cq herroept zich » F. over F. Fens: persoonlijke ervaring» herinnering [ OOK: jeugdherinnering Fens ] Fens: persoonlijke lezer–geschiedenis» leesgeschiedenis» leeservaring(en) Gerhardt, Ida G.M. Haagse Post, De – » De Haagsche Post [weekblad] herinnering aan eerste (lees–) beleving » aan eerdere leessituatie Holtrop, Aukje Ignatiuscollege (Amsterdam; middelbare school tot 1976 geleid door jezuïeten) individualisme / collectiviteit (massa) OOK: individuele/ collect. benadering keuzemotief bij prijzenjury » keuzemotieven c.q. toekenningsbeleid bij jury muziek » muzikaal » OOK: Fens over muziek muziek v. Mozart: de wrijving te boven» pianoconcerten: uitsparingen in stilte NRC–Handelsblad (NRC–H) » OF: Nieuwe Rotterdams(ch)e Courant » Het Handelsbl P.C. Hooft–prijs » SOMS: Stichting c.q. Bestuur P.C. Hooft–prijs polemiek » polemisch » polemist » discussie » gedachtenwisseling (–en) psalm » boek der psalmen » psalterium Roggeveen, Leonard rooms–katholiek » r.k. » katholiek Ruding, Onno [minister van financiën in een van de kabinetten Lubbers] sociale » politieke » maatschappelijke factoren (c.q. – situatie» context) sport sportcolumn Swart, Sjaak Tijd, De – [dagblad, later weekblad] » De Tijd–Maasbode tussen (...) » tussen– (...) » het woord "tussen" tussengebied » grens » grensgebied » grenssituatie vader van Kees Fens » SOMS: dood van de vader van Kees Fens voetbal » voetballen» voetballer» voetbalwedstrijd» SOMS mars 'Koning Voetba Volkskrant, de – » (SOMS:) Volkskrant Magazine c.q. Volkskrantrubriek Vrij Nederland [weekblad] X NIET VAN DE HAND VAN FENS; STUK c.q. ANNEX BIJ STUK IS – zin » volzin : bijzondere» mooie» fijne» prachtige... (etc.)

Open originelen in nieuw venster: Deel _1  Deel _2  Deel _3  Deel _4